Connect with us

Σπορ

Formula 1, Ισπανία: Μεγάλη νίκη για Φερστάπεν, καταστροφή για Λεκλέρ

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε στη Βαρκελώνη τη νίκη που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας.

Το GP Ισπανίας στο Circuit de Catalunya ήταν το πεδίο του θριάμβου για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε μια υπερπολύτιμη νίκη στη Βαρκελώνη και η ομάδα του έκανε το 1-2, με τον Σέρχιο Πέρεζ να τερματίζει στη 2η θέση. Ο αγώνας αυτός σήμανε επίσης την επιστροφή της Mercedes, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ ήταν ανταγωνιστικός σε όλο τον αγώνα και πήρε την 3η θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο, ενώ ο Λούις Χάμιλτον τερμάτισε 5ος, πίσω από τον Κάρλος Σάινθ που στον εντός έδρας αγώνα του δεν απέφυγε τα λάθη και τερμάτισε 4ος. Καταστροφική ημέρα για τον Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari, που ενώ όλα έδειχναν ότι πήγαινε για τη νίκη, εγκατέλειψε λόγω βλάβης στο μονοθέσιό του.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τη θέση τους στην εκκίνηση με σχεδόν όλους τους οδηγούς να έχουν επιλέξει τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli, με μοναδική εξαίρεση τον Λούις Χάμιλτον, που ξεκίνησε με ελαστικά μέσης γόμας. Ο Αλονσο ξεκίνησε από την τελευταία θέση γιατί άλλαξε κινητήρα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι δύο πρώτοι ξεκίνησαν καλά και βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην πρώτη στροφή, αλλά ο Λεκλέρ είχε την εσωτερική και έτσι έστριψε μπροστά από τον Φερστάπεν. Ο Σάινθ δεν ξεκίνησε καλά και έπεσε στην 5η θέση, ενώ αντίθετα ο Ράσελ ανέβηκε 3ος και ο Πέρεζ 4ος.

Ο αγώνας του Χάμιλτον καταστράφηκε πολύ γρήγορα, όταν ο Βρετανός πρωταθλητής είχε επαφή με τον Μάγκνουσεν. Το αποτέλεσμα ήταν ο Χάμιλτον να επιστρέψει στα pit με κλαταρισμένο ελαστικό και ο Μάγξνουσεν να βγει εκτός πίστας. Και οι δύο έπεσαν στις τελευταίες θέσεις.

O Μικ Σουμάχερ έκανε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε 6ος στον πρώτο γύρο, ωστόσο λίγους γύρους αργότερα ο Βάλτερι Μπότας τον πέρασε για να πάρει εκείνος την 6η θέση. Ο Σετεμπάν Οκόν ήταν 8ος και οι δύο McLaren έκλειναν τη 10άδα, με τον Ρικάρντο μπροστά από τον Νόρις. Πολύ καλή εκκίνηση και για τον Αλόνσο, που από την τελευταία θέση μέσα σε λίγους γύρους ανέβηκε στη 14η.

Ο έλεγχος στον Λεκλέρ

Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Σαρλ Λεκλέρ διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα, αλλά δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός δεν βρισκόταν μέσα στη ζώνη του DRS για να απειλήσει άμεσα αλλά ο οδηγός της Ferrari γνώριζε ότι το μονοθέσιό του «τρώει» τα ελαστικά πιο γρήγορα από τη Red Bull και εκμεταλλευόταν το γεγονός ότι είχε «φυλάξει» ένα φρέσκο σετ από τις χθεσινές κατατακτήριες.

Η πίεση του εντός έδρας αγώνα οδήγησε τον Κάρλος Σάινθ σε ένα λάθος. Ο Ισπανός της Ferrari έχασε τον έλεγχο στη Στροφή 4 και βγήκε στην αμμοπαγίδα, για να πέσει στην 11η θέση. Λίγο αργότερα στο ίδιο σημείο ο Μαξ Φερστάπεν είχε την ίδια έξοδο και έπεσε στην 4η θέση. Αυτό έφερε στη 2η θέση τον Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes, που έδινε επική μάχη με τον Σέρχιο Πέρεζ.

Σύντομα τους έφτασε και ο Φερστάπεν, και έτσι δημιουργήθηκε ένα μικρό «τρενάκι» πίσω από τον Ράσελ με τις δύο Red Bull, με τον Φερστάπεν να περνά εύκολα τον Πέρεζ. Αυτά συνέβαιναν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λεκλέρ, που πλέον απολάμβανε ένα υγιές προβάδισμα. Πιο πίσω ο Νόρις κέρδιζε διαρκώς θέσεις και είχε ανέβει στην 7η θέση, πίσω από Μπότας και Οκόν.

Pit stop

Ήδη από το 10ο γύρο οι οδηγοί που ήταν σε στρατηγική δύο pit stop άρχισαν να μπαίνουν στα pit για να αλλάξουν τα μαλακά ελαστικά τους με μεσαία. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν ένας από αυτούς, στην προσπάθειά του να σώσει ό,τι μπορούσε να σωθεί από αυτόν τον αγώνα. Ο Φερστάπεν, που αντιμετώπιζε προβλήματα με το DRS στο μονοθέσιό του ακολούθησε λίγους γύρους αργότερα, μαζί με τον Ράσελ. Ο Βρετανός της Mercedes όμως παρέμεινε μπροστά από τον Ολλανδό όταν επέστρεψαν στην πίστα, όπως το προβληματικό DRS του Φερστάπεν, που άλλοτε άνοιγε και άλλοτε όχι, δεν του επέτρεπε να προσπεράσει παρότι φαινομενικά ήταν ταχύτερος.

 

 

Οι Πέρεζ και Λεκλέρ ήταν οι τελευταίοι από τους πρωτοπόρους που μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Μεξικανό να βγαίνει στην πίστα πίσω από τη μάχη Ράσελ-Φερστάπεν και τον Μονεγάσκο της Ferrari να κάνει την αλλαγή του αρκετούς γύρους αργότερα και να επιστρέφει στην πίστα στην πρώτη θέση και με καθαρή πίστα μπροστά του. Το μεγάλο στρατηγικό ερώτημα σε εκείνο το σημείο ήταν αν υπήρχε κάποιος ή κάποιοι που ήταν σε στρατηγική ενός pit stop, κάτι που φαινόταν να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μόνο ο Λεκλέρ και ο Φέτελ.

H Mercedes επέστρεψε

Ενώ ο Λεκλέρ απλώς διαχειριζόταν την πρωτοπορία του στην πρώτη θέση, η μάχη ανάμεσα σε Ράσελ και Φερστάπεν έκλεβε την παράσταση. Ο Βρετανός της αναβαθμισμένης Mercedes αμυνόταν με νύχια και με δόντια στις επιθέσεις του Ολλανδού, καταφέρνοντας να κρατάει πίσω του τον πρωταθλητή, ακόμα και τις -λίγες- φορές που το DRS δούλευε στο μονοθέσιο της Red Bull.

 

 

Η μάχη αυτή επέτρεψε στον Σέρχιο Πέρεζ, που είχε πιο φρέσκα ελαστικά, να φτάσει πίσω τους. Ο Βάλτερι Μπότας με την Alfa Romeo βρισκόταν σε μια πολύ ωραία 5η θέση, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ που ήταν 6ος. Ο Εστεμπάν Οκόν έκανε πολύ καλό αγώνα στην 7η θέση και τον ακολουθούσαν ο Λάντο Νόρις, ο Γιούκι Τσουνόντα και ο Φερνάντο Αλόνσο, που παρότι ξεκίνησε τελευταίος είχε φτάσει στη 10η θέση.

Καταστροφή για Λεκλέρ

Κι ενώ όλα έδειχναν ότι ο Λεκλέρ πήγαινε για μια άνετη νίκη, μια μηχανική βλάβη ανάγκασε τον οδηγό της Ferrari να μπει στο γκαράζ και να εγκαταλείψει.

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Lupus








More in Σπορ